sábado, 6 de septiembre de 2008

Che: la pel·lícula de la setmana


Si avui és dissabte, toca cinema. Vinc de veure 'Che': el Argentino'. Quan vivia a La Habana, vaig tenir l'ocasió de toparme de morros amb en Benicio del Toro, que aquell any el passava viatjant constantment a Cuba per documentarse. Dic que em vaig topar de morros, ja que no se m'acut cap altra expressió que defineixi mllor la topada que vaig tenir amb l'immens del Toro. Anava amb un amic noruec, 'vikingo-gay' li diem, a assistir a la festa d'inauguració del Festival del Nuevo Cine Latinoamericano. La festa es celebrava a l'Hotel Nacional de La Habana, una autèntica meravella arquitectònica. Pujava per les escales cap a la recepció quan l'Sveinung, nom propi del 'vikingo-gay', em va avisar que tenia a Benicio del Toro darrera meu però no va especificar a quina distància, així que la topada entre dos cranis tant ben dotats com el seu i el meu - en del Toro és un altre que, com jo, s'ha de fer els barrets a mida- es veia a venir. Per cert, i com a nota al peu, avanço que es podria escriure un llibre només amb les personalitats famoses amb les que he tingut l'ocasió de topar: Narcís Serra, Loquillo, Benicio del Toro, Shimon Peres - topada evitada pel sempre efectiu servei secret israelià-....


Però bé, deiem que si avui és dissabte, toca cinema i la pel·lícula de la que volia escriure era 'Che: el Argentino'. En poques paraules: m'ha encantat. M'ha agradat molt, moltíssim. És una pel·lícul a amb la solidesa d'una roca, contundent com un cop de puny i maca com una posta de sol - perdò per la cursilada-. L'Steven Soderbergh, director del film, es llueix amb una realització suggerent, en la que no tracta a l'espectador com imbècil, donant-s'ho tot mastegat, i firma un excel·lent film en el que sobresurt un del Toro sensacional. Avanço, també, que la pel·lícula no és fàcil, que està molt ben documentada i que és molt honesta. Si hom busca entreteniment, hi ha ofertes millors. Si hom vol veure bon cinema, el Che hauria d'estar en la llista de prioritats.


'Che, el Argentino' es pot veure a Tarragona, als Lauren i a les Gavarres, i a Andorra, al Cinema Modern


No hay comentarios: