viernes, 29 de agosto de 2008

Zohan: la pel·lícula de la setmana


Amb l'Adam Sandler passa que o et fascina o l'odies. Jo, personalment, i atès que tinc un sentit de l'humor bastant simple, reconec que és un còmic que em fa riure molt. He gaudit de pràcticament totes les seves pel·lícules i va demostrar que podia ser un gran hereu de Buster Keaton a 'Embriagado de Amor', d'en Paul Thomas Anderson.


La seva darrera pel·lícula, 'Zohan:licencia para peinar', és la culminació del Sanderlisme en estat pur. En aquest film, l'Adam Sandler encarna a un poderós agent del Mossad que, fastiguejat de viure en constant enfrontament, decideix fingir la seva pròpia mort per fer realitat el seu somni: ser perruquer. La trama es desenvolupa com totes les de les pelis d'en Sandler, amb molt d'humor gruixut, molts acudits penials - és una paraula que no sé si existeix i no crec que sigui gaire difícil esbrinar el seu significat- i amb alguns gags senzillament genials. La virtut d'aquest film resideix en que fa humor d'una situació dramàtica i això em porta a una discussió d'aquestes de sobretaula, que sempre m'ha fascinat: es pot fer humor de tot? Personalment, no tinc gaire clara la resposta: a vegades crec que sí i altres que no; però mentre hom esbrina la seva posició en aquest debat, no és gens mala idea fer-ho veient 'Zohan', un film estúpidament divertit


'Zohan' es pot veure a Tarragona, a Les Gavarres i als Lauren, i a Andorra, als Cinemes Modern


PD Aprofito aquesta entrada per felicitar a en Pinel per haver augmentat la família ! Desitjo que hagi anat tot molt bé

3 comentarios:

Anónimo dijo...

La vaig veure el juny, m'agrada l'Adam Sandler però aquesta última película no em va impressionar gens. No és res comparat amb "Mr. Deeds" o "Big Daddy"

Capitandorra dijo...

Hola Martí,

A mi l'Adam Sandler m'agarda en línies generals i de les pelis que esmentes em va agradar, i força, 'Big Daddy'. 'Zohan' no és cap obra mestra però té la virtud d'intentar fer humor del sempietern conflicte palestino-israelí.

Moltes gràcies per passar-te per aquí, espero que vagi tot molt bé i rep una forta abraçada

La casa de Pinel dijo...

capita aunque tarde repasando todos tus posts e visto el detalle y aunque tarde te agradezco enormemente ese apunte, te lo agradece todos los pinel de esta tu casa.
muchas gracias de corazon.