jueves, 5 de marzo de 2009

Slumdog Millionaire: la peli de l'any


Feia temps que havia vist el llibre de '¿Quiere ser millonario?' per alguna de les botigues que visito habitualment. El resum de la contraportada em convidava a pensar en una narració potent, ben trobada i, la veritat, és que per una cosa, o per l'altra, no m'acabava de decidir a comprar-lo. Bé, sí que hi ha un motiu i aquest és, com sempre, monetari. Pels amants de la lectura, una mitjana de 20 euros, o més, per una edició més o menys correcta, resulta un cop important a la cartera. Per posar un exemple: si prop del 50% de la gent té un sou mileurista, fem una regla de tres i veiem com comprar-se un llibre suposa el 5% de la nòmina mileurista. Però aquesta és una entrada de cine i no pas d'economia.


El fet és que quan vaig veure els nominats als Oscar i vaig veure que la pel·lícula amb més nominacions estava basada en aquella novel·la que feia temps que rondava, vaig anar ràpidament a comprar-la. Evidentment, '¿Quiere ser millonario?' estava esgostat a totes les llibreries de Tarragona i me'n vaig fer amb una còpia al FNAC de Barcelona. Vaig devorar el llibre a l'aviò, de camí cap a Mèxic, i de tornada a Tarragona vaig anar, directe, a veure la pel·lícula. Per primer cop, en molt temps, he gaudit d'una adaptació literària molt ben feta. El film canvia línies argumentals de la novel·la i ho fa amb sabiduria, fent guanyar a la història amb potencial dramàtic. En Danny Boyle repren la fortalesa fílmica que va mostrar a 'Trainspotting' i els actors, sobretot el germa mafiós, estan fantàstics. 'Slumdog Millionaire' és una excel·lent pel·lícula i un fantàstic avís per a navegants per a aquells que encara creuen que, al cinema, quan més gran, més car i més espectacular, millor. L'important és, com sempre, el relat i en relats tant bons com el de 'Slumdog Millionaire' millor no avançar gaire informació i convidar a tothom a anar-la a veure.

No hay comentarios: