viernes, 6 de junio de 2008

'La Niebla':la peli del cap de setmana



Si avui és divendres, toca cinema. Reconec que vaig anar a veure 'La Niebla' atret pel bon sabor de boca que em va deixar 'Cadena perpetua', la peli més exitosa del director Frank Darabont. I reconec, també, que en els primers vint minuts del film vaig estar a un pas d'anar-me'n de la sala. Darrerament els efectes especials em cansen en munt ja que semblen ser l'únic punt d'interés del 90% de la producción cinematogràfica. Tinc la sensación que la indústria cinematogràfica s'ha instal·lat en una cursa desproporcionada per veure qui aconsegueix la imatge més espectacular i aquesta és una competició que em fa venir son.




Però estava parlant de 'La Niebla' i, sense voler-ho, m'he desviat del tema. Deia que durant la primera mitja hora vaig estar a punt de sortir de la sala però com que la situació està com està, hom no pot anar regalant 6,5 euros així com així. Em quedo, doncs, a la sala, i quan ja s'havia exhibit la primera bobina i el projeccionista feia el canvi, 'La Niebla' abandonava el to de pel·lícula seriosa de por - quin mal ha fet en Shyamalan !- i començava a desprendre una flaire a sèrie B molt atractiva. En l'instant que els bitxos es mengen la pantalla, el film passa a ser interessant ja que té tot un regust a cinema dels anys 50, en els quals l'amenaça russa es transformava en extranys marcians que atacaven la terra, que no deixa de ser encantador. 'La Niebla' presenta a un perfecte pare de familia que viu a la perfecta Costa d'Est dels Estats Units i que resol els seus perfectes problemes amb un perfecte optimisme però quelcom amenaça la seva vida perfecta. Una extranya boira s'apodera de la petita i perfecta ciutat i dins la boira hi viuen monstres d'una altra dimensió que han pres vida per culpa dels experiments de l'exèrcit dels Estats Units. És interessant veure com abans l'amenaça venia de fora i ara els americans comencen a pensar que l'enemic potser el tenen a casa.




En definitiva, si hom té ganes de passar una estona divertida recordant alguns clàssics del cinema dels 50 pot anar a veure 'La Niebla'. Si hom prefereix gaudir del bon temps - si és que arriba abans de la propera tardor- tampoc passa res si no la veu.




'La Niebla' es pot veure a Tarragona als Lauren i a les Gavarres i a Andorra al Cinema Modern.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola Dídac! Quan de temps... veig que segueixes amb la teva passió pel cine, felicitats. Parlant de cine, l'altre dia vaig anar a veure "21" que és sobre el blackjack, boníssima

Capitandorra dijo...

Hola Martí,

Doncs sí que feia un munt que no teníem notícies l'un de l'altre. Tant bon punt modernitizi el blog, et linko. Espero que vagi tot molt bé pels Estats Units i ara a veure si no perdem el contacte. Per cert, 21 encara no l'he vista però me n'han parlat bé.

Records

Dídac